Beter benutten is beter

Helmonds DVM, 2 keer sneller!

In de MER/BOSE studie zijn aannames gemaakt voor de toekomstige verkeersdrukte. Daarbij is o.m. aangenomen dat DVM voor ca 10% verlichting zou brengen.
Nu blijkt dat de SRE met die schatting goed fout zit.
Maar asfalt bestuurders malen daar niet om.

Uit Helmonds onderzoek blijkt dat in Helmond, DVM niet 10 maar meer dan 50% verlichting geeft.
Bij dit onderzoek met een nieuw gebouwd Helmonds dynamisch verkeersmodel, blijkt dat de gemiddelde reistijd vanaf de rand van de stad naar een gemiddelde locatie in de stad de reistijd in 2015 15 minuten zal bedragen. Er is dan een Helmonds DVM systeem in gebruik. Mocht dat systeem er niet komen, dan zal de reistijd toenemen tot 35 minuten.
DVM techniek blijkt dus door betere doorstromingeen verkorting vande reistijd te geven van 35 tot 15 minuten

Er gebeurt dus in Helmond echt wel wat meer dan de driedubbel dure plannen van het college.
Op dinsdag, 15 feb, presenteerde de gemeente Helmond deze geweldig effectieve aanpak voor de verkeersdoorstroming in Helmond zelf. Daarmee bevestigen ze de effectiviteit van het Beter BOSE Plan. Uit dit Helmonds onderzoek blijkt ook dat met Dynamisch Verkeersmanagement, er tot 2015 geen extra extra wegen nodig zijn. En dat allemaal alleen maar met slim bestuurde verkeerslichten en een enkel verbeterd kruispunt. Die slimme techniek hebben ze doorgerekend met een innovatief dynamisch verkeersmodel. Dat moet naar de SRE! De reistijd verkorting door DVM, van 35 tot 15 min, steekt heel schril af tegen de verslechtering van reistijd via de BOSE weg om Helmond en Eindhoven heen, van 15 naar 19 min. Maar ja, dat is ook gewoon dom asfalt.
Dit geweldige nieuws heeft de krantenredactie u dus onthouden, onbegrijpelijk. Bovendien is het ook onbegrijpelijk schizofreen van de gemeente Helmond. In de stad kiezen ze slimme, effectieve verkeerstechniek en buiten de stad, duur asfalt. Terwijl de SRE uiteindelijk die effectieve verkeerstechniek toch in de hele regio gaat toepassen.
Dit ruikt naar kortzichtige machtspolitiek, dat wordt altijd afgestraft.
Met zulke effectieve verkeerstechniek, zijn die BOSE wegen helemaal overbodig, we lachen om dat domme asfalt. We rijden fluitend op de bestaande wegen, langs de goed geregelde groene golven. Met Helmonds vernuft aangelegd.
In het Beter BOSE Plan, wordt precies dezelfde techniek toepast. Maar dan voor de het hele BOSE gebied. Met een factor 2 meer doorstroming en dus een factor 2 minder uitstoot van regionale verkeersviezigheid.
 

20 feb 2005

 

[Activering] [Agenda] [Plannen] [Activiteiten] [Keuzes] [Oplossing] [BMF] [Tunnel???] [Helmond!] [Groen] [Nuenen] [Partijen] [Forum] [Bronnen] [Contact]

Google
WWW BoseBA